مقالات آرشیو خبر ها
خلاقیت یوونتوس: مسیر فتح دربی ایتالیا

خلاقیت یوونتوس: مسیر فتح دربی ایتالیا

با شروع مجدد لیگ در آخر هفته و در جذابترین بازی سری آ ، اینتر درحالی در دربی ایتالیا میزبان یوونتوس خواهد بود که هر دو تیم برای اثبات قدرت خود نیاز مبرمی به پیروزی دارند.

دشمنی و عداوت همچنان بین این دو غول فوتبال ایتالیا در حال جوش و خروش است. تاریخ آنها مملو از رقابت ناخوشآیندی است که هزاران احساس و رسوایی را دامن زده است و زمانی که عصر یکشنبه باید مقابل هم قرار گیرند، شکوه و درخشش تنها ماموریت آنها خواهد بود.

در چند سال گذشته یوونتوس سری آ را تبدیل به لیگی قابل پیش بینی کرده و در حالی برنده بلامنازع بوده که هر دو غول میلانی دچار مشکلات تغییر و تحولات مربیگری و مدیریتی بوده است. امسال برخی اتفاقات غیرقابل پیش بینی باعث شده تا دست نگه داریم و ببینیم چه اتفاقی برای یووه قدرتمند قبلی و رده دوازدهمی فعلی می افتد؛ در عین حال فیورنتینا و اینتر از جایگاههای غرورانگیزشان در صدر جدول به آنها چشم دوخته اند.

شاید این بزرگترینِ چالش ها در زنده کردن روحیه جنگجویانه بانوی پیر موثر باشد و او را دوباره به مسیر پیروزی برگرداند. با بازگشت چندین ستاره اش به مرز آمادگی، حالا با هم می خواهند یک آهنگی بردهایشان را مرمت کنند؛ قسمت قابل پیش بینی در بازی آنها که شاهد پیروزی در تعداد بیشماری از بازیها بوده است.

سوال این است: آنها با کدام اینتر رو در رو خواهند شد؟ تیمی که در بازیهای اول، متکی بر توانایی های فردی استوان یووتیچ بوده است یا تیم بی رمقی که چهار گل از فیورنتینا میخورد و از نظر روحی در آخرین بازی، بازنده به نظر می رسد؟ اینتر تیمی در جستجوی شخصیتی برای خود است و امکان رنج کشیدنِ ناشی از بزرگ شدن در آنها وجود دارد؛ اما به قول فابیو کاپلو: "آنها دارند از انگورهایشان شراب می سازند."

تحت هدایت یک مربی هوادار یوونتوس طبق اظهار خودش، نراتزوریِ روبرتو مانچینی شاید زیباترین فوتبال را ارائه نکند اما سبک آنها کارساز بوده است. با ترکیبی که بیش از زیباییهای تکنیکی با فیزیکی بودنش شهره شده است، اولویت اول مانچینی از آغاز کارش در باشگاه نجات دفاعی بود که گلهای بسیار زیادی در طی سالهای بسیار زیاد دریافت می کرد. شاید به همین دلیل است که خط عقب او توسط هافبکهای فیزیکی پرشماری حمایت می شود؛ خط هافبک پر از عضله اما شاید نه به اندازه کافی خلاق.

با رو به پایان بودن سپتامبر، بعد از اینکه اینتر با شکست ورونا به پنجمین برد از پنجمین بازی خود رسید، گاتزتا دلو اسپرت صفحه اول خود را به تیتر "زیبایی زشت بودن" اختصاص داد. تیم تا آن نقطه چهار پیروزی 0-1 کسب کرده و تنها یکبار مقابل کارپیِ تازه صعود کرده توپ از خط دروازه اش عبور کرده بود؛ آن مسابقه نیز با پیروزی خفیف اینتر همراه بود.

ممکن است سبک بازی فیورنتینا و برد آنها بتواند برای یووه ی ماسیمیلیانو الگری الهام بخشِ پیروزی باشد. بازی با سرعت و چالاکی و چابکی، زیباییِ سیالِ آنها قسمت فیزیکی زشت بازی اینتر را نابود و حرکات کند مردان مانچینی را بیش از پیش نمایان کرد.

یک شکست در سن سیرو می تواند تقریباً خط قرمزی بر ایده بیانکونری در کسب یک عنوان داخلی دیگر باشد. یک بازی پر کینه مقابل تیمی فیزیکیِ پرخشم می تواند جالب باشد، درست مانند رویارویی دو تفکر متفاوت.

زمانی که یوونتوس به آرتورو ویدال و آندرا پیرلو اجازه خروج داد، گمان می کرد می تواند به سه گانه باشکوه جدید خود در خط میانی اتکا نماید: پل پوگبا، کلودیو مارکیزیو و سمی خدیرا راه جدید را نشان می دادند، اما با مصدومیت های پیاپی، این سه هیچگاه فرصت بازی کنار یکدیگر را پیدا نکرده اند تا نشان دهند که تیم چگونه به سمت آینده حرکت خواهد کرد.

در دربی ایتالیا، الگری بالاخره این فرصت را می یابد تا تیم مطلوبش از اول فصل را به زمین بفرستد؛ تیمی که در کناره ها پرتجربه و سریع ، در میانه زمین باهوش و متعادل و در خط حمله مملو از جوانی. یکشنبه شب در میلان، بانوی پیر و تمام ستاره های جدیدش برای اولین بار در کنار هم جمع خواهند شد.

با هر کدام از ابعاد شخصیتی نراتزوری که روبرو شوند، بیانکونری می تواند طوری ظاهر شود که ثابت کند خیلی دور از بهترین وضعیتش نیست. در واقع آنها به نسبت مردان مانچینی شوتهای بیشتری روانه دروازه حریفان کرده اند و در عین حال شوت های کمتری نیز به سمت چهارچوبشان آمده است. تنها مشکل، تاثیر گذاری است و اینکه برتری خود را بالفعل کنند.

مسابقه ای بین دو تیم که همواره نسبت به یکدیگر اظهار تنفر کرده اند و بازیکنانی که به همراه تیمهای متبوعشان چیزهای زیادی برای اثبات دارند. در رویارویی دو مربی ای که از کودکی طرفدار یووه بوده اند، کدام "یوونتینو" برنده جنگ تاکتیکی پیش رو خواهد بود؟ با حضور مائورو ایکاردی و پائولو دیبالا که از هر دو به عنوان آینده های فوتبال آرژانتین یاد می شود، کدام یک بازی را در دست خواهد گرفت؟ کدامیک از جوانان فرانسوی گوی درخشش در میانه میدان را از دیگری خواهد ربود؟ و آیا می تواند انتقام بی عیب و نقص از تیم سابقش بگیرد؟ یکشنبه شب بالاخره به چند جواب خواهیم رسید.

"انجمن مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران"


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: